Kiitosta täynnä

Uutiskirje Rieltä, syksy 2015.

Kuukai, Buddhalaisen Shingon (totuuden sana) koulukunnan perustaja sanoi näin:

`Elämämme kestää tuskin 100 vuotta. Mutta me kannamme 10 000 vuoden edestä karmaa. Karma on se orjuus mikä tulee Kleshasta (eli likaisista ajatuksista mitkä johtavat kärsimykseen) ja sen toimista. Kleshna häiritsee meitä alituisesti, pitäen meidät kiinni Karmassa ja siinä ikuisessa syyn ja seurauksen jatkumossa. Meille ei ole mitään pakotietä Karmastamme, syntiemme seurauksista jotka määrittävät seuraavan inkarnaatiomme kohtalon. Me voimme vain hyväksyä Karmamme iloisesti ja yrittää elää positiivisesti…`

Karma

Näin tässä kotimme lähellä olevan Toji temppelin portin vieressä luki.

Kun luin tämän, tuli taas mieleeni kuinka tässä maailmassa on vain yksi pelastus – Jeesus! Tämä suuri ja kuuluisa Toji temppeli jonne sadat ihmiset tulevat päivittäin julistaa eri sanomaa – ihmisellä ei ole tietä pelastukseen, vapauteen synnistä.

Minulle on kunnia asia olla täällä kertomassa näille ihmisille sanomaa Jeesksesta, joka tuli tekemään meille tien pelastukseen.

Kyoto Net Church

Kolme kuukautta on vierähtänyt siitä, kun aloimme pitää Sunnuntai kokouksia joka viikko kotonamme klo 17-20. Meillä käy 10-15 ihmistä säännöllisesti meidän perhe mukaan laskettuna. Kokoukset alkaa ruokailulla, sitten ylistetään ja rukoillaan jonka jälkeen on saarna. Loppuaika on sitten hengailua ja juttelua.

Musta on ollut hieno nähdä ihmisten sitoutuvan ja olevan aktiivisesti mukana koko ajan enemmän. Meitä siunasi erityisesti se, kun Thaimaassa käydessämme seurakuntalaiset pitivät kokoukset kotonamme hienosti keskenäänsä.  Jotenkin se osoitti mulle kuinka KNC on heidän seurakuntansa.

Yksi mies todisti kaksi sunnuntaita sitten kuinka tämä seurakunta on muuttanut häntä, hän ei enää rukoile vain itsensä vaan muiden puolesta. Pyhä Henki on kanssamme ja seurakunnassamme. On hienoa nähdä kuinka Jumalan rakkaus muuttaa ihmisiä.

KNC

Flower Pot

Flower pot on yksi työmuoto mitä teen Yamashinan seurakunnassa (se on Fida kumppaniseurakunta tossa lähikaupungin osassa). Luomme uusia suhteita yhteisöön tämän työn kautta. Pastorin vaimon kanssa vedämme äiti-lapsi piiriä paikallisessa avoimessa päiväkodissa.

Vuoden päivät ollaan saatu tehdä tätä, ja 6-10 äitiä on lapsineen mukana. Avoimen päiväkodin henkilökuntakin on innoissaan tästä ja luottamus on syntynyt.

FlowerPot

Äiti-lapsi piirissä opetamme Englantia lapsille ja Gospel laulua äideille, kahdesti kuussa. Tänä syksynä aloimme äiti lapsi piirin lisäksi `Vanhemmuuden ilo` toiminnan, jonka kautta haluamme auttaa äitejä lastenkasvatuksessa. Joka kuun eka perjantai opetan vanhemmuudesta Kristityltä pohjalta.

Rukoilen, että kaiken tämän kautta äidit ja lapset oppisivat tuntemaan Jeesuksen ja seurakunnan jossa heille on aina ovet auki.

FlowerPot2

Alfa

Kevään alfa kurssia varten teimme tekstitykset nuorten alfa videoon. Nyt Alfa Japan haluaa ne tekstit viralliseen videoonsa. Tää on hieno juttu, mulle ja tekstitys tiimille upea palaute. Joku joka meidän mielestä oli pieni asia, tulikin nyt siunaukseksi kaikille niille jotka käyvän nuorten alfa kurssin Japaniksi.

Paljon kaikenlaista muutakin tapahtuu meissä ja ympärillämme. Paljon hienoa, ja paljon huonoa. Jokatapauksessa, voidaan iloita siitä että Jumala ei ole meidän suunnitelmissamme, vaan me ollaan hänen suunnitelmassaan! Ja hän on suuri ja täydellinen Jumala. Voimme luottaa hänen parhaaseen suunnitelmaansa.

Kiitos tuestanne ja rukouksistanne. Usein ajattelen kuinka ihmeellistä se on, että on niin hieno seurakunta kun haluaa siunata ihmisiä joita ei ole koskaan tavannut maassa joka on niin kaukana kuin Japani.

Siunausta teille kaikille,

rakaudella,

Rie.

 

P.S. Tanelta kans vähän: Thaimaan Fidan lähettipäivillä oli hieno käydä. Jumala uudisti, puhdisti, käytti ja näytti. Pojatkin nautti…

ThaiBoys

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s